Friday, November 29, 2013

PERANGI SAKA DAN SIHIR



     SAKA umpama sebatang PAKU yang berkarat. Paku (Manusia) itu adalah kita, yang berkarat itu adalah SAKA, karat (SAKA) akan memakan paku sehingga musnah begitu jugalah ahli keluarga dan keturunannya akan habis dimakan oleh SAKA tersebut. SAKA mengganggu kehidupan, bukan hanya waktu hidup ia mengancam kita tetapi juga selepas meninggal dunia, malah ia bakal mengheret ahli keluarga, anak-anak, cucu, malah SELURUH keturunan ke kancah permasalahan emosi dan jiwa yang kronik.

     Saka mempunyai pelbagai rupa dan ia dihantar dalam pelbagai wajah. Walau apa pun gelaran dan kedudukan anda, ia pasti mencari jalan memusnahkan anda malah keturunan anda khususnya anak-anak yang tidak bersalah dan tidak berdosa.

     Mencari yang halal dan menggunakan khidmat perawat yang mengikut syariat islam adalah dituntut oleh ajaran islam. Sebagai pengguna kepada khidmat rawatan terutamanya yang bersifat spiritual, mereka perlu mengkaji dahulu latar belakang perawat supaya ia menepati kehendak syariat islam. Pihak pengguna juga biasa menjadi mangsa tipu ataupun eksploitasi dukun-dukun, perawat-perawat dan sebagainya semasa menjalani rawatan.

     Program mengenal kualiti diri diilhamkan dengan adanya kegiatan yang berleluasa serta amalan-amalan perubatan yang jauh menyimpang daripada syariat islam. Rawatan makhluk halus yang banyak bertebaran pada saat ini dengan berselindung pada saat ini dengan berselindung atas nama ustaz-ustaz, pengamal ruqyah ataupun sebagai orang yang zalim. Sebutan berbeza-beza kepasa perawat. Pakar ataupun nama pusat rawatam mereka. Namun hakikatnya tetap sama iaitu sama-sama menyimpang dan merosak akidah yang sebenarnya.

     Dalam kalangan masyarakat pula khususnya kaum muslimin yang belum mampu membezakan antara perubatan yang berteraskan syariat islam dan perubatan yang menyimpang dari akidah. Dalam pada itu masih ada para pengamal menggunakan ayat-ayat al-quran tetapi dari aspek praktikalnya masih wujud unsur-unsur syirik dan melanggar sunnah.

     Selain itu, perubatan mengharap dan meminta bantuan daripada makhluk halus secara langsung seperti mengamalkan jampi serapah ataupun secara tidak langsung, seperti memakai tangkal azimat menyebabkan perubatan individu itu jatuh sebagai perubatan mensyirikkan allah. 



     Taksub dengan kemampuan yang ada pada ustaz,bomoh dan pengamal perubatan alternative yang dipercayai dapat menyembuhkan dan memudaratkan juga termasuk dalam perubuatan syirik.

Adakah kita lupa dosa syirik itu adalah dosa yang berat sehingga ia tidak diampunkan oleh Allah melainkan dengan bertaubat? 

     
     Orang yang berakal sihat pasti berasa bimbang dengan perkara ini. Mereka sentiasa berusaha menjauhkan diri daripada segala amalan sesat yang membawa kepada akibat yang besar di alam akhirat kelak iaitu tidak diterima Allah da terhindar daripada rahmat Allah.

Sanggupkah kita?

     Oleh itu, kami menyediakan jalan penyelesaian atas masalah ini berdasarkan kaedah sains metafizik. Kaedah ini bertindak secara sains bukan lagi mengikat akidah satu-satu kepercayaan. Bila sains mengambil alih maka anda terlepas dari sebarang amalan yang melibatkan kepercayaan. Tidak wujud lagi sama ada perbuatan anda salah atau betul dan salah atau haram. Semua penyakit kini boleh dirawat mengikut kaedah sains dan kita boleh membebaskan diri dari amalan-amalan yang bimbang membawa manusia kepada perbuatan syirik.

     Selepas semua daripada sesuatu penyakit hasil daripada mengambil ubat-ubatan mahupun mendapatkan rawatan, kita ditegah meletakkan sifat yakin disebabkan kelebihan yang ada pada ubat dan doktor ataupun perawat. Kita perlu faham,hanya allah menyembuhkan penyakit kita. Cara rawatan itu hanya sebagai medium sahaja. Perkara yang pasti allah mampu menyembuhkan penyakit yang kita hadapi walaupun tanpa adanya medium-medium itu.



Gangguan ini biasanya berpunca daripada :
  1. Jin yang mengganggu manusia kerana membalas dendam, singgah-menyinggah ataupun jin itu suka dengan individu itu.
  2. Jin yang dihantar dengan dengan tujuan mendatangka penyakit yang dinamakan sihir,
  3. Jin yang melibatkan keturunan iaitu daripada satu generasi kepada satu generasi ataupun kebiasanya dipanggil saka.
  4. Jin yang diseru dalam amalan ilmu seperti dalam ilmu sihir tertentu.
     Apa yang perlu dijadikan perhatian penyakit gangguan jin ini dapat juga menyerupai penyakit fizikal dan penyakit mental seperti sakit kepala(migraine) atau sakit belakang. Ia menyerupai penyakit fizikal, tetapi tetap tidak sembuh walaupun sudah mendapat rawatan daripada doktor.

     Para ulama sepakat menyatakan kewujudan jin, syaitan dan iblis wajib dipercayai. Sekiranya tidak mempercayai kewujudan mereka, individu itu boleh jatuh kufur kerana mengingkari keterangan-keterangan yang tercatat dalam al-quran dan hadis.

     Tidak ada yang mengetahui rahsia alam nyata dan alam ghaib kecuali Dia, Allah, Tuhan semesta alam. Marilah kita berlindung kepadanya daripada kejahatan makhluknya para jin, syaitan, iblis dan manusia, khususnya daripada kejahatan nyata dan tidak nyata pengamal sihir yang bertebaran di lembah yang sesat.





No comments:

Post a Comment